TRÀMITS EN LÍNIA

  • Disposició d’un ordinador amb accès a internet per realitzar qualsevol tipus de tràmit en línia amb el suport del personal del Consell Comarcal.

ATENCIÓ AL CONSUMIDOR/A

  • Tramitació de les reclamacions presentades portant a terme les mediacions que se’n derivin.
  • Peticions en línia a l’oficina del consumidor. Permet al ciutadà fer una petició de serveis a l’Oficina del Consumidor a través d’internet i obtenir una resposta en funció del tipus de sol·licitud.

CULTURA

FEINA I OCUPACIÓ

  • Suport i assessorament en la creació del currículum vitae, cartes de presentació i preparació d’entrevistes de feina.
  • Assessorament al procés de creació d’empreses i al finançament dels projectes d’emprenedors i autònoms. Suposa la realització d’un procés que integra les següents activitats: entrevista inicial, informació dels serveis que s’ofereixen i atenció de consultes.
  • Formació adreçada a les persones emprenedores. Disseny, organització i impartició d’accions de formació per tal de millorar els coneixements i habilitats en matèria de planificació i gestió empresarial. Accions formatives (link a accions formatives properes o info de les properes accions).
  • Sensibilització de la població envers el foment de l’esperit emprenedor. Disseny, organització i desenvolupament d’accions adreçades a sensibilitzar la població en matèria de creació d’empreses i foment de l’esperit emprenedor. Vols conèixer el mon de l’emprenedoria?. Vine les nostres sessions.

La Reempresa és la compra o lloguer dels actius i fons de comerç d’una empresa per part de persones que desitgen fer créixer l’empresa sense passar per l’esforç de crear-la.

Servei d’ocupació juvenil

Servei d’acompanyament i suport a les persones joves des del sistema educatiu al sistema laboral i/o ocupacional.

PUNT D’INFORMACIÓ CATASTRAL

  • Sol·licitar certificació cadastral al voltant dels béns immobles, en l’àmbit de tot el territori nacional, excepte País Basc i Navarra.

SERVEI COMARCAL DE CATALÀ

  • Cursos de català dels nivells A2, B1, B2, C1 i C2 en línia, presencials i semipresencials, homologats per la generalitat de Catalunya, amb correspondència amb el marc europeu comú de referència.
  • Acolliment lingüístic: cursos per a persones nouvingudes (inicials i A2)
  • Atenció de consultes sobre drets lingüístics
  • Revisió de textos breus
  • Sessions sobre recursos lingüístics a la xarxa i sobre llenguatge no sexista
  • Seguiment personalitzat de l’usuari
  • Informació sobre recursos lingüístics, terminologia i formació

TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ

  • Generació de certificats digitals personals (idCat i idCAT mòbil) amb cita prèvia. Aquests certifcats es poden fer servir per fer tràmits online amb les administracions públiques estatals, amb la Generalitat i amb la del seu municipi.
  • Assessorament i suport a l’administració electrònica

L’ACTIC és la certificació acreditativa de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) que les persones despleguen en situacions reals per assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència.

ENERGIES RENOVABLES

  • Formació, divulgació i informació de temes relacionats amb la transició energètica
    • Eficiència energètica
    • Certificats energètics
    • Subvencions
    • Comunitats energètiques
    • Autoconsum individual/compartit
    • Facturació
  • Servei d’assessorament en autoconsum
  • Servei d’assessorament en la tramitació de subvencions
  • Promoció i acompanyament en la formació de comunitats energètiques
  • Realització d’auditories energètiques en llars amb vulnerabilitat

PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

D’acord amb l’article 15 del Reglament (UE) 2016/679, la persona interessada té dret a obtenir la confirmació de si s’estan tractant dades personals que l’afecten, i si és així, té dret accedir a aquestes dades i a la informació següent:
  1. Les finalitats del tractament.
  2. Les categories de dades personals tractades.
  3. Els destinataris o les categories de destinataris als quals s’han comunicat o es comunicaran les dades personals, en particular destinataris en tercers països o en organitzacions internacionals.
  4. El termini previst de conservació de les dades personals. Si això no és possible, els criteris utilitzats per determinar aquest termini.
  5. El dret sol·licitar del responsable la rectificació o supressió de dades personals o la limitació del tractament de les seves dades personals, o a oposar-se al seu tractament. També tindrà dret a la portabilitat si el tractament es fa per mitjans automatitzats i la legitimació és el consentiment o si les dades s’han facilitat per executar un contracte.
  6. El dret a presentar una reclamació davant una autoritat de control.
  7. Quan els dades personals no s’han obtingut directament de l’interessat, qualsevol informació disponible sobre el seu origen.
  8. Si hi ha decisions automatitzades i, si és així, la lògica aplicada i les conseqüències d’aquest tractament.
D’acord amb l’article 15 del Reglament (UE) 2016/679, la persona interessada té dret a obtenir la confirmació de si s’estan tractant dades personals que l’afecten, i si és així, té dret accedir a aquestes dades i a la informació següent:
  • l’acompliment d’una missió realitzada en interès públic, o
  • en l’exercici de poders públics conferits al Consell Comarcal, o
  • en l’interès legítim perseguit pel Consell Comarcal o per un tercer, o
  • si les dades es tracten amb finalitats de recerca científica o històrica o amb finalitats estadístiques, tret que el tractament sigui necessari per complir una missió realitzada per raons d’interès públic
El Consell Comarcal ha de deixar de tractar aquestes dades personals, tret que acrediti motius legítims imperiosos pel tractament que prevalguin sobre els interessos, els drets i les llibertats de l’interessat, o per a la formulació, l’exercici o la defensa de reclamacions.
L’interessat també té dret a no ser objecte d’una decisió basada només en el tractament automatitzat de les seves dades, inclosa l’elaboració de perfils, que produeix efectes jurídics sobre ell o que l’afecta negativament, excepte que la decisió:
  • Sigui necessària per formalitzar o executar un contracte entre l’interessat i un responsable de tractament.
  • Estigui autoritzada pel dret de la Unió o de l’estat membre corresponent.
  • Es basi en el consentiment explícit de l’interessat.
La persona interessada té dret a demanar que el Consell Comarcal limiti el tractament de les seves dades personals, excepte la conservació, quan:
  • Hagi exercit els drets de rectificació o oposició i mentre el Consell Comarcal resolt la sol·licitud.
  • El tractament és il·lícit i la persona interessada s’oposa a la supressió.
  • L’interessat s’oposa al tractament, d’acord amb l’article 21, apartat 1 del RGPD, i no hi prevalen altres motius legítims per al tractament.
  • Les dades ja no són necessàries per la finalitat del tractament, però la persona interessada s’oposa a la supressió perquè les necessita per formular, exercir o defensar reclamacions.
Quan el tractament s’hagi limitat, aquestes dades només es poden tractar:
  • Amb el consentiment de la persona interessada, o
  • Per exercir , formular o defensar reclamacions, o
  • Per tal de protegir els drets d’una altra persona física o jurídica, o
  • Per raons d’interès públic important de la Unió europea o d’un estat membre
Si la persona interessada ha obtingut la limitació del tractament, el Consell Comarcal li ha d’informar abans d’aixecar-la.
La persona interessada té dret a obtenir del responsable del tractament la rectificació de les dades personals inexactes que l’afecten. També té dret, tenint en compte les finalitats del tractament, que es completin les dades personals incompletes, fins i tot mitjançant una declaració addicional.
El dret de rectificació està regulat a l’article 16 del Reglament europeu 2016/679, de 27 d’abril, general de protecció de dades (RGPD), i a l’article 14 de la Llei orgànica de protecció de dades i de garantia dels drets digitals.
D’acord amb l’article 19 del RGPD, en el cas que s’hagi realitzat la comunicació de les dades personals a tercers se’ls comunicarà la rectificació si aquesta és acceptada i sempre que no sigui impossible o exigeixi un esforç desproporcionat. Si l’afectat ho sol·licita, se li facilitarà informació sobre els destinataris de les seves dades.
La persona interessada té dret a obtenir del Consell Comarcal, sense dilació indeguda, la supressió de les dades personals que l’afecten. El Consell Comarcal les ha de suprimir sense dilació indeguda, quan hi concorre alguna de les circumstàncies següents:
  1. Les dades personals ja no són necessàries per les finalitats per a les quals van ser recollides .
  2. Es revoca el consentiment en el qual es basava el tractament.
  3. L’interessat s’oposa al tractament, d’acord amb l’article 21, apartat 1 del RGPD, i no hi prevalen altres motius legítims per al tractament.
  4. Les dades personals s’han tractat il·lícitament.
  5. Les dades personals s’han de suprimir, per complir una obligació legal establerta en el dret de la Unió o dels estats membres al qual està subjecte el responsable del tractament.
D’acord amb l’article 19 del RGPD, en el cas que s’hagi realitzat la comunicació de les dades personals a tercers se’ls comunicarà la supressió si aquesta és acceptada i sempre que no sigui impossible o exigeixi un esforç desproporcionat. Si l’afectat ho sol·licita, se li facilitarà informació sobre els destinataris de les seves dades
Aquest dret no s’aplica quan el tractament és necessari:
  1. Per complir una obligació legal imposada al Consell Comarcal o el tractament és necessari per complir una missió realitzada en interès públic o en exercici de poders públics atribuïts al Consell Comarcal.
  2. Amb finalitats d’arxiu en interès públic, finalitats de recerca científica o història o finalitats estadístiques.
  3. Per formular, exercir o defensar reclamacions.

ENSENYAMENT

  • Suport i assessorament a l’hora d’escollir un itinerari educatiu i/o formatiu.

HABITATGE

Persones propietàries:

Sol·licitants d’habitatge:

BENESTAR SOCIAL

  • Assessorament sobre recursos que poden disposar les persones LGTBI, atenció d’incidències del col·lectiu a l’hora d’accedir a recursos o serveis i tramitació de les denúncies per possibles discriminacions.
  • El Servei de Primera Acollida a la Terra Alta de les persones immigrades i retornades a Catalunya, ofereix un conjunt d’accions i recursos que responen a les necessitats inicials de formació i informació de les persones nouvingudes. Consisteix en l’acompanyament, la formació i la certificació d’uns coneixements mínims per facilitar el viure i treballar a Catalunya. Els continguts formatius s’engloben
    en tres mòduls:
    – Mòdul A: Coneixement de la llengua catalana
    – Mòdul B: Coneixement de la normativa sociolaboral
    – Mòdul C: Coneixement de la societat catalana i els seu marc jurídic

Servei d’orientació i suport de caràcter preventiu i universal per a les famílies, amb la finalitat d’acompanyar-les en la millora del seu benestar personal, familiar i social.

L’acompanyament té per finalitat aconseguir una millora del seu benestar, potenciant les seves pròpies capacitats d’afrontament i rebent suport en qüestions diverses que puguin afectar en la criança i desenvolupament dels seus fills i filles.