• El curs incidirà especialment en el valor dels productes enoturístics i oleoturístics de la comarca.
  • La DO del vi i la DOP de l’oli de la Terra Alta participen de forma conjunta en l’organització de la iniciativa.

 

El Consell Comarcal de la Terra Alta conjuntament amb l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, la Denominació d’Origen Terra Alta del sector del vi i la Denominació d’Origen Protegida Terra Alta del sector de l’oli organitzen un curs 100% subvencionat sobre comercialització de producte turístic.

Els sectors turístic i agroalimentari són estratègics a la comarca, així com les activitats fruit del creuament de l’enoturisme i l’oleoturisme. La professionalització del sector i la formació d’aturats són aspectes clau per millorar l’ocupació de les persones. En aquest sentit, aquest curs és una de les accions que recull el Pla de Reactivació Econòmica covid-19, finançat pel Servei d’Ocupació de Catalunya.

El curs, eminentment pràctic i dinàmic, versarà especialment sobre sobre la comercialització de producte enoturístic i oleoturístic, dos dels grans actius amb què compta la Terra Alta. A través d’exercicis pràctics de reflexió, s’estudiarà i es crearà una estratègia de producte per desenvolupar i cobrir necessitats reals dels participants.

La iniciativa neix amb l’objectiu de desenvolupar les competències professionals per comercialitzar producte turístic innovant en el seu disseny a partir de la metodologia de la gamificació i incorporant-hi l’experiència i les expectatives dels enoturistes.

Impartit per Xavier Domènech, expert en gamificació turística, docent de l’Escola d’Enoturisme i emprenedor a Top Wine Experience, i per Eva Vicens, periodista, sommelier i directora del diari Vadevi.cat, tindrà lloc els dies 9, 16, 23 i 30 de novembre, i 14 de desembre a la seu de la DO Terra Alta a Gandesa.

El curs s’adreça especialment a treballadors en actiu de cellers, restaurants, allotjaments i agents turístics, així com a treballadors en ERTO, ERO i autònoms, i reserva el 30% de les places per a persones desocupades.

El curs analitzarà especialment el mercat turístic i el turista del futur, arran de la situació i les tendències de mercat postcovid, així com la transformació digital del sector, la creació de marca i posicionaments. També incidirà en el tast de producte com a experiència i en el disseny i desenvolupament d’experiències turístiques i d’atenció i servei al client, entre altres aspectes.