• L’objectiu de la plataforma és el de promoure arreu del país productes i productors terraltins.
  • El web engloba més d’una cinquantena de productors i està previst que se n’afegeixen més en una segona fase.

                                                                                           

El Consell Comarcal de la Terra Alta ha posat en marxa la pàgina web ‘Fet a la Terra Alta’ (http://fetalaterraalta.cat) per impulsar la promoció del producte local de la comarca. La versió en català del web ja està disponible online,  mentre que la versió en castellà estarà disponible ben aviat. La presentació de la plataforma s’ha fet avui a la seu del Consell Comarcal de la Terra Alta a càrrec de Neus Sanromà, presidenta de l’ens comarcal; Xavier Galcerà, conseller comarcal d’Agricultura; i Núria Mulet, tècnica de Re-activació Econòmica de suport a empreses agroalimentàries del Consell Comarcal de la Terra Alta.

El site ‘Fet a la Terra Alta’ permet cercar els productes que s’elaboren a la comarca a través de diferents categories: Carns i embotits, Conserves, Begudes, Fruita i tòfona, Fruits secs, Mel i melmelades, Pa i pastes, Olives i olivada, i Vermut. Properament, també s’hi afegiran els productes i productors vinculats a les categories Oli, Vins i Artesania.

L’apartat Productes permet fer cerca per poblacions i per establiments, dels quals el web n’informa de tot allò que ofereixen, així com horaris, dades de contacte, ubicació sobre mapa i que acompanya d’un petit vídeo de presentació. Al seu torn, l’apartat Productors permet conèixer els elaboradors de producte local que hi ha als pobles terraltins i cercar-los directament pel nom o aplicant filtres, com ara el de població. El web ‘Fet a la Terra Alta’ també enllaça amb els espais a la xarxa dels diferents productors perquè l’usuari pugui contactar-los directament.

“Si apostem pel turisme sostenible basat en el sector agrònom i la natura, el millor que podem fer és potenciar tots els productes que s’elaboren a la Terra Alta i posar-los en valor perquè es coneguin arreu del país”, ha explicat Sanromà durant la seva intervenció. La pàgina web ‘Fet a la Terra Alta’ engloba més d’una cinquantena de productors. En una segona fase, però, aquest llistat s’ampliarà i està previst que se sobrepassi la vuitantena de productors que formaran part d’aquesta plataforma abans d’integrar també els elaboradors vitivinícoles de la comarca.

“Cal posar-nos en la mentalitat dels nostres visitants. Qui visita un lloc, abans sempre estudia on anirà. Aquesta pàgina web és una plataforma perquè el nostre visitant conegui les pastes, els vins, els olis, que es fan a la comarca. D’aquesta manera, pot venir a la Terra Alta predisposat a consumir els nostres productes i a emportar-se’ls a casa”, ha indicat al seu torn Galcerà. El conseller d’Agricultura també ha apuntat que la pàgina web servirà per potenciar sinergies a la comarca, ja que els elaboradors d’un producte poden indicar als compradors on trobar-ne d’altres i convertir-se així també en prescriptors.

La iniciativa per dur a terme la pàgina web ha comptat amb la col·laboració de l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE) i del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) que mitjançant el Pla de Re-activació econòmica ha dotat de dos tècniques de Re-activació econòmica al Consell Comarcal.