L’Arxiu Comarcal de la Terra Alta, a través del Consell Comarcal de la Terra Alta, va sol·licitar durant el 2020 la subvenció que concedeix la Diputació de Tarragona per a descripció de fons documentals de caràcter local amb l’objectiu de realitzar les tasques de descripció del fons de l’ajuntament de la Fatarella que va ingressar a l’ACTA a finals de l’any 2019 i principis del 2020.

La subvenció, concedida el 2020, s’ha destinat a realitzar les tasques arxivístiques d’identificació de la documentació, classificació i descripció del fons. L’ajut econòmic s’ha invertit en la contracció d’un tècnic que compleix amb els requisits formatius per dur a termes les tasques arxivístiques i amb coneixements addicionals tant del productor del fons com de la població.

El fons municipal de la Fatarella és un fons que no havia rebut cap tipus de tractament arxivístic prèviament per la qual cosa va ser necessari dur a terme tasques d’identificació de la documentació: contingut, sèries documentals, tipologia dels documents.

Les tasques de descripció que s’han realitzat són:

– Descripció del fons sèries i unitats d’instal·lació, que no havien estat descrites amb anterioritat.

– Adaptació de la descripció i la classificació del fons al nou quadre de classificació municipal: adaptació de les sèries documentals i de l’antic quadre municipal.

– Descripcions a nivell de fons, de sèrie i d’unitat d’instal·lació que s’han elaborat seguint els criteris de la NODAC.

La documentació s’ha col·locat en unitats d’instal·lació estàndard que han estat codificades per tal que pugui ser localitzada als dipòsits de l’arxiu. Les dades han estat introduïdes al programari GIAC i el blocatge permet que sigui consultable l’inventari del fons per part dels usuaris, amb un total de 1.152 unitats d’instal·lació incloses en el nou Quadre de Classificació per a la Documentació Municipal a través d’Arxius en Línia: Cercador de Fons i Documents.