El Consell Comarcal de la Terra Alta va ser ahir dimarts el punt de trobada de la setena sessió del Fòrum formatiu d’empreses acreditades per la Reserva de la Biosfera Terres de l’Ebre. L’acte, organitzat pel Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE), va versar sobre com afrontar l’estratègia de marca d’aquestes empreses al mercat digital. La presidenta del Consell Comarcal, Neus Sanromà, i el vicepresident del COPATE i responsable de l’àrea Reserva de la Biosfera, Ferran Rosich, van ser els encarregats de donar la benvinguda a tots els participants

“Considero la marca Reserva de la Biosfera molt potent, la qual encara té molta trajectòria per recórrer, així que animo les empreses de la comarca a afegir-s’hi perquè és un reconeixement de prestigi a nivell internacional”, va subratllar Sanromà. “Trobades com aquesta es converteixen en una manera de donar-nos suport, ja que costa trobar un vincle de gestió com a territori i el fet d’apropar els productors fa sortir guanyant la marca Reserva de la Biosfera”, va indicar al seu torn Rosich.

Els assistents van prendre apunts de les qüestions de màrqueting i comunicació digital especialitzat per a empreses i pimes dels sectors turístic i agroalimentari que va oferir Carles Mera, tècnic en màrqueting i comunicació. Les preferències i hàbits del consumidor del segle XXI, la planificació d’una campanya de màrqueting 2.0, com comunicar a través de les xarxes socials i quines són les més adequades d’acord amb el missatge a difondre i com dissenyar una estratègia de promoció i comercialització online van ser els punts més destacats que es van tractar. “No és important tenir només un web, també cal crear comunitat i passar de la publicitat unidireccional de la pàgina web on controlo tot el que vull dir, a aquest nosaltres que són les xarxes socials. També a reconèixer de quina manera jo enamoro la comunitat perquè sigui qui parli de nosaltres i de quina manera puc generar aquesta bidireccionalitat. Això vol dir un canvi de mirada per entendre l’empresa del segle XXI”, assenyalava Mera.

Amb aquestes sessions, l’objectiu del Fòrum és establir un espai permanent de col·laboració público-privada i també entre les empreses acreditades a la marca i l’ens gestor de la Reserva de la Biosfera Terres de l’Ebre. La voluntat és que aquestes empreses estiguin informades del dia a dia de la Reserva i poder identificar sinergies de treball conjuntes, així com formar les empreses en temes concrets i crear una xarxa entre tots els acreditats. Actualment, a les Terres de l’Ebre hi ha 160 empreses acreditades per la Reserva de la Biosfera.